Reklamačný poriadok

Časť I. Reklamačný poriadok

pre spotrebiteľov

(zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)

Predávajúci:

Obchodné meno:      STAG s.r.o.

Sídlo:                       Pod Zečákom 32/A, 841 03 Bratislava

IČO:                         46372369

Práva forma:              s.r.o.

Zapísaný:                   Obchodnom registri v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 76239/B

Emailová adresa:        obchod@pozitivnekarty.sk

Telefónne číslo:           +421 911 588 788

Poštová adresa:           Pod Zečákom 32/A, 841 03 Bratislava

Webová stránka:          www.pozitivnekarty.sk

(ďalej len „Predávajúci“) 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Bajkalská 21/A, P.O. Box č. 5, 820 07 Bratislava,

E-mail: ba@soi.sk, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

1.

Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho podľa tohto reklamačného poriadku.

2.

Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento reklamačný poriadok a Obchodné podmienky Predávajúceho pre spotrebiteľov.

3.

Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

4.

Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom alebo dokladom o kúpe.

5.

Reklamácie vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch a to osobne, telefonicky, alebo písomne. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) tak, že doručí tovar na adresu predávajúceho.

, spolu s kópiou platného dokladu o zakúpení, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho Predávajúcemu. Podobu formulára určí Predávajúci a jeho vzor umiestni na svojej internetovej stránke. Reklamačný formulár je možné stiahnuť

TU:

(kliknutím sa zobrazí reklamačný formulár). Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť Predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

i.

doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie

ii.

doručenie reklamovaného tovaru,

iii.

doručenie dokladu o kúpe. 

Pokiaľ kupujúci zásielku doručuje poštou, Predávajúci odporúča zásielku s tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Predávajúci odporúča tovar vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.

6.

Kupujúci môže uplatniť reklamáciu zaslaním tovaru na adresu Predávajúceho.

7.

Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo forme emailovej správy alebo v inej písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru. Predávajúci je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

8.

Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je Predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona (odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (napr. emailovou správou alebo doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (ďalej len „odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

9.

Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

10. 

Nárok na uplatnenie záruky u Predávajúceho kupujúcim nevzniká najmä:

i.

nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu a príslušenstva tovaru, 

ii.

uplynutím záručnej doby tovaru,

iii.

mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,

iv.

používaním tovaru v podmienkach v rozpore s návodom na použitie tovaru,

v.

neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

vi.

neodborným zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,

vii.

bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.

11.

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

i.

odovzdaním opraveného tovaru,

ii.

výmenou tovaru,

iii.

vrátením kúpnej ceny tovaru,

iv.

vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

v.

písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,

vi.

odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

12.

Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

13.

Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

14.

Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

15.

V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Kupujúci v takomto prípade obdrží doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar.

16.

Záručné opravy, ak vznikol nárok na uplatnenie záruky, sú bezplatné.

17.

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

18.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu týmto spôsobom len ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

19.

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

20.

Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo prislúcha kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

21.

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

22.

Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby a vady popísané kupujúcim v reklamačnom formulári na uplatnenie reklamácie.

23.

Ak Predávajúci vybaví reklamáciu odôvodneným zamietnutím reklamácie, a kupujúci sa domnieva, že chyba tovaru stále jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.

24.

Výmena tovaru za iný v prípade, že kupujúcemu nevyhovuje veľkosť, tvar, typ a pod., nie je možná.

V Bratislave, dňa 01.08.2021

Ing. Michal Májovský – konateľ


Časť II. Reklamačný poriadok

pre podnikateľov

(zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)

Predávajúci:

Obchodné meno:        STAG s.r.o.

Sídlo:                        Pod Zečákom 32/A, 841 03 Bratislava

IČO:                         46372369

Práva forma:             s.r.o.

Zapísaný:                 V obchodnom registri v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 76239/B

Emailová adresa:       obchod@pozitivnekarty.sk

Telefónne číslo:         +421 911 588 788

Poštová adresa:        Pod Zečákom 32/A, 841 03 Bratislava

Webová stránka:      www.pozitivnekarty.sk

(ďalej len „Predávajúci“) 

1. 

Predávajúci zodpovedá za chyby alebo vady (ďalej tiež ako „chyby“) tovaru. Kupujúci podnikateľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť v autorizovanom servisnom stredisku. Ich zoznam poskytne Predávajúci.

2. Na vybavovanie reklamácií kupujúceho podnikateľa sa vzťahuje tento reklamačný poriadok a Obchodné podmienky pre podnikateľov.

3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim podnikateľom od Predávajúceho prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu Predávajúceho. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

4. Kupujúci podnikateľ má právo uplatniť si u Predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho.

5. Kupujúci podnikateľ je povinný vykonať prehliadku tovaru ihneď po prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, nemôže si úspešne uplatniť nároky z chýb zistených po tejto prehliadke; uplatniť nároky z chýb si môže ak preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru. V takom prípade mu bude tovar vymenený.

6. Počas záručnej doby má kupujúci podnikateľ právo podať reklamačný formulár, avšak až po alebo súčasne pri doručení reklamovaného tovaru vrátane

– jeho príslušenstva,

– dokumentácie, návodu a ďalších dokladov, ktoré boli potrebné na prevzatie a na užívanie tovaru,

– záručným listom, ak bol dodaný výrobcom a

– dokladom o zaplatení tovaru, ktorý je predmetom zmluvy,

a to na adrese Predávajúceho.

Reklamačný formulár je možné stiahnuť tu:

7. Reklamácie vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch a to písomne na základe doručeného reklamačného formuláru na adresu Predávajúceho. V takomto prípade doručí kupujúci podnikateľ spolu so správne vyplnením a podpísaným reklamačným formulárom aj tovar vrátane príslušenstva podľa bodu 8.6. týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov. Kupujúci podnikateľ je povinný v reklamačnom formulári presne označiť druh a rozsah chýb tovaru. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho podnikateľa k Predávajúcemu hradí kupujúci podnikateľ. Poštovné a iné poplatky sa v rámci reklamačného konania nevracajú. Predávajúci odporúča kupujúcemu podnikateľovi zásielku s reklamovaným tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu.

8. Kupujúci podnikateľ je povinný reklamovať chyby alebo vady tovaru u Predávajúceho bez zbytočného odkladu. Na vybavenie reklamácie kupujúceho podnikateľa sa nevzťahuje 30 dňová lehota v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa. Lehota na vybavenie reklamácie pre kupujúcich podnikateľov je 60 dní.

9. Kupujúci podnikateľ nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol Predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

10. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby alebo vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu podnikateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

11. Nárok na uplatnenie záruky predmetu kúpnej zmluvy kupujúcemu podnikateľovi zaniká:

i.) ak nebol predložený tovar vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu a ďalších dokladov, ktoré boli potrebné na prevzatie a na užívanie tovaru, záručného listu, ak bol dodaný výrobcom a dokladu o zaplatení tovaru, ktorý je predmetom zmluvy,

ii.) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,

iii.) uplynutím záručnej doby tovaru,

iv.) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim podnikateľom,

v.) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu na používanie tovaru,

vi.) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

vii.) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,

viii.) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

ix.) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

x.) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

xi.) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,

xii.) bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.

Vyššie uvedené bodu nemusia byť splnené súčasne; nárok na uplatnenie záruky predmetu kúpnej zmluvy kupujúcemu podnikateľovi zaniká pri naplnení čo i len jedného bodu.

12. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

i.) odovzdaním opraveného tovaru,

ii.) výmenou tovaru,

iii.) vrátením kúpnej ceny tovaru,

iv.) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

v.) písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,

vi.) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, avšak iba na tento nový tovar.

13. Záručná doba je 12 mesiacov, pokiaľ nie je kupujúci podnikateľ pre konkrétne prípady oboznámený s inou záručnou dobou. Záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade s príslušnými podmienkami podľa Obchodného zákonníka (§ 429 a nasl.). Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci podnikateľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

14. Reklamačné konanie tovaru začína dňom, kedy sú splnené všetky podmienky podľa bodu 6. tohto reklamačného poriadku súčasne, vrátane doručenia správne vyplneného a podpísaného reklamačného formulára kupujúcim podnikateľom.

15. Ak ide o chybu, na ktorú sa vzťahuje záruka, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa Predávajúci s kupujúcim podnikateľom dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať.

16. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom podľa § 345 ods. 2 Obchodného zákonníka, môže kupujúci podnikateľ:

a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,

b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,

c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo

d) odstúpiť od zmluvy.

17. Voľba medzi nárokmi uvedenými v bode 16. tohto reklamačného poriadku kupujúcemu podnikateľovi patrí, len ak ju oznámi Predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci podnikateľ meniť bez súhlasu Predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci podnikateľ požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to Predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu Predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak Predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci podnikateľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

18. Ak kupujúci podnikateľ neoznámi voľbu svojho nároku v lehote podľa bodu 17. tohto reklamačného poriadku, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

19. Ak je dodaním tovaru s vadami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci podnikateľ požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny. Dokiaľ kupujúci podnikateľ neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je Predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru; zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu podnikateľovi vynaloženie neprimeraných nákladov.

20. Ak kupujúci podnikateľ požaduje odstránenie vád tovaru, nemôže pred uplynutím dodatočnej primeranej lehoty, ktorú je povinný poskytnúť na tento účel Predávajúcemu, uplatniť iné nároky z vád tovaru, okrem nároku na náhradu škody, ak sa nedohodnú inak.

21. Dokiaľ kupujúci neurčí dodatočnú primeranú lehotu podľa predchádzajúceho bodu alebo neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny, môže Predávajúci oznámiť kupujúcemu podnikateľovi, že vady odstráni v určitej lehote. Ak kupujúci podnikateľ bez zbytočného odkladu po tom, čo dostal toto oznámenie, neoznámi Predávajúcemu svoj nesúhlas, má toto oznámenie účinok určenia lehoty podľa bodu 20. tohto reklamačného poriadku.

22. Ak Predávajúci neodstráni vady tovaru v lehote vyplývajúcej z bodov 20. alebo 21. tohto reklamačného poriadku, môže kupujúci podnikateľ uplatniť nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť, ak upozorní Predávajúceho na úmysel odstúpiť od zmluvy pri určení lehoty podľa bodu 20 alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Zvolený nárok nemôže kupujúci podnikateľ bez súhlasu Predávajúceho meniť.

23. Na účely týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov je porušenie zmluvy podstatné, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.

24. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené v reklamačnom formulári.

25. Oprávnenie kupujúceho podnikateľa na uplatnenie reklamácie chyby tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal Predávajúceho o odstránenie chyby tovaru podľa týchto Obchodných podmienok pre podnikateľa, vyčerpané a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú chybu (nie chybu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane. V prípade, že Predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci podnikateľ uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.

V Bratislave, dňa 01.08.2021

Ing. Michal Májovský – konateľ

Shopping Cart